Tur att jag har min lilla sjuksköterska...

Nu känns det som om jag har varit sjuk i en hel evighet faktiskt, börjar liksom tröttna nu. Halsontet ger aldrig med sig och varje morgon när jag öppnar ögonen är min syn fylld av dimma... Mamma sa alltid att det blev dimmigt som i Lützen när vi hade ögoninflammation och skulle tvätta rent, hon syftade självklart på när Gustav II Adolf var där 1632 och härjade. Sjätte november var dessutom datumet för det slaget. Och nej, jag är inte en historiegeek, jag råkar bara ha en brorsa som fyller år på Gustavadolfsdagen och har därför hört historien åtskilliga gånger och lagt den på minnet.

Nog med historielektion nu! Lämnade in en stor tenta igår, hoppas att det blir godkänt på den. Idag hade jag introduktion i den nya kursen, snacka om att inte få någon som helst paus i pluggandet... Fast jag ska nog slappa lite i helgen, orkar inte köra på direkt med ny litteratur...

Tänkte skriva ner en liten hyllning till min underbara tjej också... Hon har verkligen tagit så god hand om mig nu när jag har varit sjuk, trots att hon själv har varit dålig. Jag är en sådan som tror att hon ska dö varje gång hon blir sjuk, så tack älskling för att du stod ut med mitt klagande! Det är sjukt hur mycket jag uppskattar att ha någon som lagar mat åt mig, tycker lite synd om mig och så vidare. Underbart att bli omhändertagen av den bästa! Massa kyssar till dig älskling!

Just nu önskar jag att tjejen kunde komma hem och laga mat till mig... Fast JUST DET! Kom just ihåg att hon sparade lax från gårdagens middag till mig, så ska nog ta och äta den istället! Nomnomnom!

Jag önskar er en fortsatt trevlig torsdag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0