Min utbildning - LoveForLadies

Vi fick in en fråga om ifall vi kunde skriva lite om vad vi pluggar och sådär och visst kan vi det! Jag tänkte börja och lämnar min tjej till att skriva om sin utbildning själv (eftersom den är way too complicated for me...)

Jag pluggar till gymnasielärare i tyska och svenska i Göteborg. Hösten 2010 började jag plugga, direkt efter studenten, så jag går på det gamla lärarprogrammet och trivs jättebra! Har träffat många riktigt goa människor hitintills och lyckats få en ny vän för livet vilket jag är sjukt glad för!

Ända sedan jag gick på högstadiet har jag velat bli lärare, så mitt sikte har varit inställt sedan tidigt. Även om jag då och då har tvekat på mitt yrkesval så är jag i det stora hela riktigt nöjd. Jag brinner för de ämnen jag ska undervisa i och att få lära ut är verkligen grymt kul! Har ju självklart gjort en del praktik och sådant och det är alltid svårt att slita sig därifrån och gå tillbaka till universitetet efter det. Jag längtar tills jag har gått färdigt min utbildning och får börja jobba på riktigt!

Anledningen till att jag valde tyska är för att jag bokstavligen ÄLSKAR språket och landet. Är kär i Tyskland (inte lika kär som jag är i min tjej dock, det ska tilläggas, annars kanske hon blir lite ledsen)! Det började egentligen med att jag lyssnade på tysk musik och sedan växte intresset för språket och nu är jag verkligen fast.

Svenska har jag också alltid tyckt om. Jag skriver en hel del, men är även lite av en grammatiknörd. Jag tycker verkligen att grammatik är intressant (annars hade jag inte orkat med tyska, det kan jag lova) och längtar efter att få kunna liva upp grammatikundervisningen när jag kommer ut som färdig lärare!


Ja... Det var lite tjat om min utbildning och tankar kring den :) Jag tror att mitt lilla hjärta ska skriva ett inlägg om sin utbildning snart också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0